zaterdag 15 oktober 2011

Leraar Nederlands

Gisteren had mijn leraar Nederlands het over de toets voor in de toetsweek. We hebben een boektoets en we mogen geen post-its in onze boeken plakken maar wel ezelsoren om de belangrijke bladzijdes te markeren. Dan vraag je je natuurlijk af wat dit in vredesnaam met kunst te maken heeft! Ik kan je dat vertellen: hij vond dat boeken geen vorm van kunst zijn en dat het daarom niet uitmaakt of je er ezelsoren in maakt of niet. Daar ben ik het mooi niet mee eens! Ik heb wel eens een boek geprobeerd te schrijven maar na twee bladzijdes en een slecht verhaal ben ik er maar mee gestopt! Het is een talent als je mooie boeken kunt schrijven. En dan kun je jezelf weer de vraag stellen: word je door boeken geprikkeld? Voor mij is het antwoord voor sommige boeken ja! Dus ik vind dat schrijven ook een vorm van kunst is. Ben jij het met me eens of juist helemaal niet? Laat het me horen!
Groetjes,
Floor

1 opmerking:

  1. jaa, ik ben het heel erg met je eens. Een goed boek schrijven is zo moeilijk, het is ook heel moeilijk om daarmee beroemd te worden!

    BeantwoordenVerwijderen